Expeditie Malawi 2014

In oktober vertrek ik voor 15 dagen met 11 leerlingen uit TVWO4 naar het warme hart van Afrika: Malawi. We gaan hier onze handen uit de mouwen steken voor verschillende projecten van Worldmapping, een organisatie de het mogelijk maakt dat jongeren tussen de 15 en 18 jaar ontwikkelingswerk kunnen doen.
Niet alleen voor de leerlingen een spannende reis, maar ook zeker voor mij! Met de Dominicaanse Republiek als meest exotische bestemming, is Malawi toch andere koek. Lees vanaf nu hoe de voorbereidingen gaan en terwijl we daar zijn mijn reisverslagen!

Tiwonana!

JufdeBoer

woensdag 29 oktober 2014

Ode aan Austin

Ode aan Austin
 
 
Lieve Austin, slechts weken was ik in jouw land Malawi
Slechts uren was ik in jouw dorp
Slechts minuten was je in mijn leven
 
Ik kwam je tegen op weg naar Mawa
In de armen van je mama
Met je tweelingbroertje op haar rug
 
Je mama vroeg mij jou te dragen
Samen doorkruisten we het rode stof
Zingend en lachend over kleine paadjes
 
Je bent pas een paar maanden oud
En door de ogen van een Azungu voor het leven getekend
Met HIV besmet, en nauwelijks geld om van te leven
 
Maar lieve Austin, ik wil je dit nog zo graag zeggen
Je groeit op in een prachtig en bijzonder land
Een land dat voor altijd bij me zal blijven
 
Een land waar extreme armoede is, maar ook heel veel liefde
Waar familie belangrijker is dan eigendom
Met trotse mensen, blije kinderen en een prachtige natuur
 
Een land waar wij, de Azungus, nog wat van kunnen leren
Waar Moslim en Christen hand in hand gaan
Met een rotsvast geloof en vertrouwen in de toekomst, hoe kort soms ook
 
Nu ben ik thuis, en knuffel ik mijn meisje
Ik zing dezelfde liedjes en kus haar zachtjes op haar haar
Ook al kon ik jou en je broertje geen rijkdom geven, weet dat je mij een rijker mens hebt gemaakt
 
Lieve Austin, slechts weken was ik in jouw Malawi
Slechts uren in jouw dorp
Slechts minuten was je in mijn leven
Maar voor altijd in mijn hart.
 
 
 
 

1 opmerking:

  1. Ontroerend en heel veelzeggend.
    Dank voor je prachtige verslagen de afgelopen weken.
    Een rijker mens ben je geworden!!

    BeantwoordenVerwijderen